සංයුත්ත නිකාය

ඛන්ධක වග්ගෝ

1.3.2.1. අවිජ්ජා සුත්තං

1.3.2.1. අවිද්‍යාව ගැන වදාළ දෙසුම

113. සාවත්ථියං…..

113. සැවැත් නුවර දී ……………………….

අථ ඛෝ අඤ්ඤතරෝ භික්‌ඛු යේන භගවා තේනුපසංකමි. උපසංකමිත්වා භගවන්තං අභිවාදෙත්වා ඒකමන්තං නිසීදි. ඒකමන්තං නිසින්නෝ ඛෝ සෝ භික්‌ඛු භගවන්‌තං ඒතදවෝච. ‘අවිජ්‌ජා අවිජ්‌ජා’ති භන්තේ, වුච්‌චති. කතමා නු ඛෝ භන්තේ, අවිජ්‌ජා, කිත්‌තාවතා ච අවිජ්‌ජාගතෝ හෝතීති?

එතකොට එක්තරා භික්ෂුවක් භාග්‍යවතුන් වහන්සේ වැඩසිටි තැනට පැමිණුනා. පැමිණ භාග්‍යවතුන් වහන්සේට ආදරයෙන් වන්දනා කරලා එකත්පසකින් වාඩිවුණා. එකත්පසකින් වාඩිවුණ ඒ භික්ෂුව භාග්‍යවතුන් වහන්සේගෙන් මෙකරුණ විමසුවා. “ස්වාමීනි, ‘අවිද්‍යාව, අවිද්‍යාව’ කියල කියනවා. ස්වාමීනි, අවිද්‍යාව කියල කියන්නේ මොකක්ද? කෙනෙක් අවිද්‍යාව තුළට පැමිණෙන්නේ කවර කරුණු මතද?”

ඉධ භික්‌ඛු, අස්‌සුතවා පුථුජ්ජනෝ රූපං නප්‌පජානාති, රූපසමුදයං නප්‌පජානාති, රූපනිරෝධං නප්‌පජානාති, රූපනිරෝධගාමිනිං පටිපදං නප්‌පජානාති. වේදනං නප්‌පජානාති ….(පෙ)…. සඤ්‌ඤං නප්පජානාති ….(පෙ)…. සංඛාරේ නප්‌පජානාති ….(පෙ)…. විඤ්ඤාණං නප්‌පජානාති, විඤ්ඤාණසමුදයං නප්‌පජානාති, විඤ්ඤාණනිරෝධං නප්‌පජානාති, විඤ්‌ඤාණනිරෝධගාමිනිං පටිපදං නප්‌පජානාති. අයං වුච්‌චති භික්ඛවේ අවිජ්‌ජා. එත්‌තාවතා ච අවිජ්‌ජාගතෝ හෝතීති.

“පින්වත් භික්ෂුව, මෙකරුණෙහිලා අශ්‍රැතවත් පෘථග්ජනයා රූපය අවබෝධ කරන්නේ නෑ. රූපයේ හටගැනීම අවබෝධ කරන්නේ නෑ. රූපයේ නිරුද්ධ වීම අවබෝධ කරන්නේ නෑ. රූපය නිරුද්ධ වීම පිණිස පවතින ප්‍රතිපදාව අවබෝධ කරන්නේ නෑ. වේදනාව අවබෝධ කරන්නේ නෑ …. (පෙ) …. සඤ්ඤාව අවබෝධ කරන්නේ නෑ …. (පෙ) …. සංස්කාර අවබෝධ කරන්නේ නෑ …. (පෙ) …. විඤ්ඤාණය අවබෝධ කරන්නේ නෑ. විඤ්ඤාණයේ හටගැනීම අවබෝධ කරන්නේ නෑ. විඤ්ඤාණයේ නිරුද්ධ වීම අවබෝධ කරන්නේ නෑ. විඤ්ඤාණය නිරුද්ධ වීම පිණිස පවතින ප්‍රතිපදාව අවබෝධ කරන්නේ නෑ. පින්වත් භික්ෂුව, මේක තමයි අවිද්‍යාව කියල කියන්නේ. අවිද්‍යාව තුළට එන්නෙත් ඔච්චරකින් ම තමයි.”

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

අවිජ්ජා සූත්‍රය නිමා විය.

ධර්මදානය උදෙසා පාලි සහ සිංහල අන්තර්ගතය උපුටා ගැනීම https://mahamevnawa.lk/sutta/sn3_1-3-2-1/ වෙබ් පිටුවෙනි.
Ver.1.40 - Last Updated On 26-SEP-2020 At 03:14 P.M