සංයුත්ත නිකාය

ඛන්ධක වග්ගෝ

11. වලාහක සංයුත්තං

11. වලාහක සංයුත්තය

1. වලාහක වග්ගෝ

1. වලාහක වර්ගය

11.1.1. සුද්ධික සුත්තං

සුද්ධික ගැන වදාළ දෙසුම

550. සාවත්ථියං….

550. සැවැත් නුවර දී …………………

වලාහකකායිකේ වෝ භික්ඛවේ, දේවේ දේසිස්සාමි. තං සුණාථ.

පින්වත් මහණෙනි, මා ඔබට දේශනා කරන්නට යන්නේ වළාහකකායික දෙවියන් ගැනයි. එය සවන් යොමා අසන්න.

කතමේ ච භික්ඛවේ, වලාහකකායිකා දේවා? සන්‌ති භික්ඛවේ, සීතවලාහකා දේවා. සන්‌ති භික්ඛවේ, උණ්‌හවලාහකා දේවා. සන්‌ති භික්ඛවේ, අබ්‌භවලාහකා දේවා. සන්‌ති භික්ඛවේ, වාතවලාහකා දේවා. සන්‌ති භික්ඛවේ, වස්‌සවලාහකා දේවා. ඉමේ වුච්‌චන්‌ති භික්ඛවේ, වලාහකකායිකා දේවාති.

පින්වත් මහණෙනි, වලාහක දෙවිවරු යනු කවුරුද? පින්වත් මහණෙනි, සීත වළාවන්ට අරක්ගත් දෙවිවරු ඉන්නවා. උණුසුම් වළාවන්ට අරක්ගත් දෙවිවරු ඉන්නවා. අනියම් වළාවන්ට අරක්ගත් දෙවිවරු ඉන්නවා. සුළඟ සහිත වළාවන්ට අරක්ගත් දෙවිවරු ඉන්නවා. වැසි සහිත වළාවන්ට අරක්ගත් දෙවිවරු ඉන්නවා. පින්වත් මහණෙනි, මේ ඇත්තන්ට තමයි වළාහක කායික දෙවිවරුන් කියලා කියන්නේ.

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

සුද්ධික සූත්‍රය නිමා විය.

11.1.2. සුචරිත සුත්තං

සුචරිතය ගැන වදාළ දෙසුම

551. සාවත්ථියං….

551. සැවැත් නුවර දී …………………

අථ ඛෝ අඤ්ඤතරෝ භික්ඛු යේන භගවා තේනුපසංකමි. ….(පෙ)…. ඒකමන්තං නිසින්නෝ ඛෝ සෝ භික්‌ඛු භගවන්‌තං ඒතදවෝච. කෝ නු ඛෝ භන්තේ, හේතු කෝ පච්චයෝ, යේනමිධේකච්චෝ කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා වලාහකකායිකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජතීති?

එකල්හී එක්තරා භික්ෂුවක් භාග්‍යවතුන් වහන්සේ වැඩසිටි තැනට පැමිණුනා …. (පෙ) …. එකත්පස්ව වාඩිවුණ ඒ භික්ෂුව භාග්‍යවතුන් වහන්සේට මෙකරුණ පැවසුවා. “ස්වාමීනි, මෙහි ඇතැම් උදවිය යම් කරුණක් නිසා කය බිඳී මරණින් මතු වළාහක කායික දෙවියන් හා එක්වීමකට උපදිනවා නම්, එයට හේතුව කුමක්ද? කාරණාව කුමක්ද?”

ඉධ භික්‌ඛු, ඒකච්චෝ කායේන සුචරිතං චරති, වාචාය සුචරිතං චරති, මනසා සුචරිතං චරති. තස්‌ස සුතං හෝති. වලාහකකායිකා දේවා දීඝායුකා වණ්‌ණවන්‌තෝ සුඛබහුලාති. තස්‌ස ඒවං හෝති. අහෝ වතාහං කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා වලාහකකායිකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජෙය්‍යන්‌ති. සෝ කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා වලාහකකායිකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජති.

“පින්වත් භික්ෂුව, මෙහි ඇතැම් කෙනෙක් කයින් සුචරිතයෙහි යෙදෙනවා. වචනයෙන් සුචරිතයෙහි යෙදෙනවා. මනසින් සුචරිතයෙහි යෙදෙනවා. ඔහුට මෙහෙම අසන්නට ලැබෙනවා. ‘වළාහක කායික දෙවියන් දීර්ඝායුෂයෙන් යුක්තයි. වර්ණවත්. සැප බහුලයි’ කියලා. එතකොට ඔහුට මෙහෙම හිතෙනවා. ‘අනේ, ඇත්තෙන් ම මාත් කය බිඳී මැරුණට පස්සේ වළාහක කායික දෙවියන් හා එකතු වීමකට උපදිනවා නම්’ කියලා. ඉතින් ඔහු කය බිඳී මරණින් මතු වළාහක කායික දෙවියන් හා එක්වීමකට උපදිනවා.

අයං ඛෝ භික්‌ඛු, හේතු අයං පච්චයෝ, යේනමිධේකච්චෝ කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා වලාහකකායිකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජතීති.

පින්වත් භික්ෂුව, මෙහි ඇතැම් උදවිය යම් කරුණක් නිසා කය බිඳී මරණින් මතු වළාහක කායික දෙවියන් හා එක්වීමකට උපදිනවා නම්, එයට හේතුව මේකයි. කාරණාව මේකයි.”

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

සුචරිත සූත්‍රය නිමා විය.

11.1.3.-12. අන්නදායකාදී සීතවලාහක සූත්‍තානි

ආහාර දන්දීම් ආදියෙන් ලබන සීතවලාහක ආදී උපත් ගැන වදාළ දෙසුම්

552-561. සාවත්ථියං….

552.-561. සැවැත් නුවර දී …………………

ඒකමන්තං නිසින්නෝ ඛෝ සෝ භික්‌ඛු භගවන්‌තං ඒතදවෝච. කෝ නු ඛෝ භන්තේ, හේතු කෝ පච්චයෝ, යේනමිධේකච්චෝ කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා සීතවලාහකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජතීති?

එකත්පස්ව වාඩිවුණ ඒ භික්ෂුව භාග්‍යවතුන් වහන්සේට මෙකරුණ පැවසුවා. “ස්වාමීනි, මෙහි ඇතැම් උදවිය යම් කරුණක් නිසා කය බිඳී මරණින් මතු සීත වළාවන්ට අරක් ගත් දෙවියන් හා එක්වීමකට උපදිනවා නම්, එයට හේතුව කුමක්ද? කාරණාව කුමක්ද?”

ඉධ භික්‌ඛු, ඒකච්චෝ කායේන සුචරිතං චරති, වාචාය සුචරිතං චරති, මනසා සුචරිතං චරති. තස්‌ස සුතං හෝති. සීතවලාහකා දේවා දීඝායුකා වණ්‌ණවන්‌තෝ සුඛබහුලාති. තස්‌ස ඒවං හෝති. අහෝ වතාහං කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා සීතවලාහකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජෙය්‍යන්‌ති. සෝ අන්‌නං දේති. ….(පෙ)…. සෝ පානං දේති ….(පෙ)…. සෝ වත්‌ථං දේති ….(පෙ)…. සෝ යානං දේති ….(පෙ)…. සෝ මාලං දේති ….(පෙ)…. සෝ ගන්‌ධං දේති ….(පෙ)…. සෝ විලේපනං දේති ….(පෙ)…. සෝ සෙය්‍යං දේති ….(පෙ)…. සෝ ආවසථං දේති ….(පෙ)…. සෝ පදීපෙය්‍යං දේති. සෝ කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා සීතවලාහකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජති.

“පින්වත් භික්ෂුව, මෙහි ඇතැම් කෙනෙක් කයින් සුචරිතයෙහි යෙදෙනවා. වචනයෙන් සුචරිතයෙහි යෙදෙනවා. මනසින් සුචරිතයෙහි යෙදෙනවා. ඔහුට මෙහෙම අසන්නට ලැබෙනවා. ‘සීත වළාවන්ට අරක් ගත් දෙවියන් දීර්ඝායුෂයෙන් යුක්තයි. වර්ණවත්. සැප බහුලයි’ කියලා. එතකොට ඔහුට මෙහෙම හිතෙනවා. ‘අනේ, ඇත්තෙන් ම මාත් කය බිඳී මැරුණට පස්සේ සීත වළාවන්ට අරක් ගත් දෙවියන් හා එකතු වීමකට උපදිනවා නම්, කියලා. ඔහු ආහාර දන් දෙනවා …. (පෙ) …. පානය කරන ජාති දන් දෙනවා …. (පෙ) …. වස්ත්‍ර දන් දෙනවා …. (පෙ) …. පාවහන් දන් දෙනවා …. (පෙ) …. මල් දන් දෙනවා …. (පෙ) …. සුවඳ දන් දෙනවා …. (පෙ) …. විලවුන් දන් දෙනවා …. (පෙ) …. සේනාසන දන් දෙනවා …. (පෙ) …. ආවාස දන් දෙනවා …. (පෙ) …. පහන් දල්වන උපකරණ දන් දෙනවා. ඉතින් ඔහු කය බිඳී මරණින් මතු සීත වළාවන්ට අරක්ගත් දෙවියන් හා එක්වීමකට උපදිනවා.

අයං ඛෝ භික්‌ඛු, හේතු අයං පච්චයෝ, යේනමිධේකච්චෝ කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා සීතවලාහකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජතීති.

පින්වත් භික්ෂුව, මෙහි ඇතැම් උදවිය යම් කරුණක් නිසා කය බිඳී මරණින් මතු සීත වළාවන්ට අරක් ගත් දෙවියන් හා එක්වීමකට උපදිනවා නම්, එයට හේතුව මේකයි. කාරණාව මේකයි.”

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

අන්නදායකාදී සීතවලාහක සූත්‍ර නිමා විය.

11.1.13.-52. අන්නදායකාදී උණ්හවලාහකාදී සූත්‍තානි

ආහාර දන්දීම් ආදියෙන් ලබන උණුසුම් වලාහක ආදී උපත් ගැන වදාළ දෙසුම්

562-601. සාවත්ථියං….

562.-601. සැවැත් නුවර දී …………………

ඒකමන්තං නිසින්නෝ ඛෝ සෝ භික්‌ඛු භගවන්‌තං ඒතදවෝච. කෝ නු ඛෝ භන්තේ, හේතු කෝ පච්චයෝ, යේනමිධේකච්චෝ කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා උණ්‌හවලාහකානං දේවානං ….(පෙ)…. අබ්‌භවලාහකානං දේවානං ….(පෙ)…. වාතවලාහකානං දේවානං ….(පෙ)…. වස්‌සවලාහකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජතීති?

එකත්පස්ව වාඩි වුණ ඒ භික්ෂුව භාග්‍යවතුන් වහන්සේට මෙකරුණ පැවසුවා. ‘ස්වාමීනි, මෙහි ඇතැම් උදවිය යම් කරුණක් නිසා කය බිඳී මරණින් මතු උණුසුම් වළාවන්ට අරක් ගත් දෙවියන් …. (පෙ) …. සුළං සහිත වළාවන්ට අරක් ගත් දෙවියන් …. (පෙ) …. වැසි සහිත වළාවන්ට අරක්ගත් දෙවියන් හා එක් වීමකට උපදිනවා නම්, එයට හේතුව කුමක්ද? කාරණාව කුමක්ද?”

ඉධ භික්‌ඛු, ඒකච්චෝ කායේන සුචරිතං චරති, වාචාය සුචරිතං චරති, මනසා සුචරිතං චරති. තස්‌ස සුතං හෝති. වස්‌සවලාහකා දේවා දීඝායුකා වණ්‌ණවන්‌තෝ සුඛබහුලාති. තස්‌ස ඒවං හෝති. අහෝ වතාහං කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා වස්‌සවලාහකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජෙය්‍යන්‌ති. සෝ අන්‌නං දේති. ….(පෙ)…. සෝ පානං දේති ….(පෙ)…. සෝ වත්‌ථං දේති ….(පෙ)…. සෝ යානං දේති ….(පෙ)…. සෝ මාලං දේති ….(පෙ)…. සෝ ගන්‌ධං දේති ….(පෙ)…. සෝ විලේපනං දේති ….(පෙ)…. සෝ සෙය්‍යං දේති ….(පෙ)…. සෝ ආවසථං දේති ….(පෙ)…. සෝ පදීපෙය්‍යං දේති. සෝ කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා වස්‌සවලාහකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජති.

“පින්වත් භික්ෂුව, මෙහි ඇතැම් කෙනෙක් කයින් සුචරිතයෙහි යෙදෙනවා. වචනයෙන් සුචරිතයෙහි යෙදෙනවා. මනසින් සුචරිතයෙහි යෙදෙනවා. ඔහුට මෙහෙම අසන්නට ලැබෙනවා. ‘වැස්ස වළාවන්ට අරක් ගත් දෙවියන් දීර්ඝායුෂයෙන් යුක්තයි. වර්ණවත්. සැප බහුලයි’ කියලා. එතකොට ඔහුට මෙහෙම හිතෙනවා. ‘අනේ, ඇත්තෙන් ම මාත් කය බිඳී මැරුණට පස්සේ වැස්ස වළාවන්ට අරක් ගත් දෙවියන් හා එකතු වීමකට උපදිනවා නම්’ කියලා. ඔහු ආහාර දන් දෙනවා …. (පෙ) …. පානය කරන ජාති දන් දෙනවා …. (පෙ) …. වස්ත්‍ර දන් දෙනවා …. (පෙ) …. පාවහන් දන් දෙනවා …. (පෙ) …. මල් දන් දෙනවා …. (පෙ) …. සුවඳ දන් දෙනවා …. (පෙ) …. විලවුන් දන් දෙනවා …. (පෙ) …. සේනාසන දන් දෙනවා …. (පෙ) …. ආවාස දන් දෙනවා …. (පෙ) …. පහන් දල්වන උපකරණ දන් දෙනවා. ඉතින් ඔහු කය බිඳී මරණින් මතු වැස්ස වළාවන්ට අරක්ගත් දෙවියන් හා එක්වීමකට උපදිනවා.

අයං ඛෝ භික්‌ඛු, හේතු අයං පච්චයෝ, යේනමිධේකච්චෝ කායස්‌ස භේදා පරම්මරණා වස්‌සවලාහකානං දේවානං සහව්‍යතං උපපජ්‌ජතීති.

පින්වත් භික්ෂුව, මෙහි ඇතැම් උදවිය යම් කරුණක් නිසා කය බිඳී මරණින් මතු වැස්ස වළාවන්ට අරක් ගත් දෙවියන් හා එක් වීමකට උපදිනවා නම්, එයට හේතුව මේකයි. කාරණාව මේකයි.

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

අන්නාදායකාදී උණ්හවලාහකාදී සූත්‍ර නිමා විය.

11.1.53. සීතවලාහක සුත්තං

සීත වලාහක දෙවියන් ගැන වදාළ දෙසුම

602. සාවත්ථියං….

602. සැවැත් නුවර දී …………………

ඒකමන්තං නිසින්නෝ ඛෝ සෝ භික්‌ඛු භගවන්‌තං ඒතදවෝච. කෝ නු ඛෝ භන්තේ, හේතු කෝ පච්චයෝ, යේනේකදා සීතං හෝතීති?

එකත්පස්ව වාඩිවුණ ඒ භික්ෂුව භාග්‍යවතුන් වහන්සේට මෙකරුණ පැවසුවා. “ස්වාමීනි, ඇතැම් දවස්වලට සීතල ඇති වෙනවා නම් ඒකට හේතුව කුමක්ද? කාරණාව කුමක්ද?”

සන්‌ති භික්‌ඛු, සීතවලාහකා නාම දේවා. තේසං යදා ඒවං හෝති. යන්නූන මයං සකාය රතියා රමෙය්‍යාමාති. තේසං තං චේතෝපණිධිමන්‌වාය සීතං හෝති. අයං ඛෝ භික්‌ඛු, හේතු අයං පච්චයෝ, යේනේකදා සීතං හෝතීති.

“පින්වත් භික්ෂුව, සීත වළාහක නමින් දෙවිවරු ඉන්නවා. ඒ ඇත්තන්ට ඇතැම් දිනෙක මෙහෙම හිතෙනවා. ‘අපි ස්වකීය පංච කාම සැපයෙන් ප්‍රීතිමත්ව ඉන්නවා නම් හොඳයි’ කියලා. ඉතින් ඒ ඇත්තන්ගේ ඒ සිත පිහිටුවා ගැනීමට අනුව සීතල ඇතිවෙනවා. පින්වත් භික්ෂුව, ඇතැම් දවස්වලට සීතල ඇති වෙන්ට හේතුව මේකයි. කාරණාව මේකයි.”

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

සීතවලාහක සූත්‍රය නිමා විය.

11.1.54. උණ්හවලාහක සුත්තං

උණුසුම් වලාහක දෙවියන් ගැන වදාළ දෙසුම

603. සාවත්ථියං….

603. සැවැත් නුවර දී …………………

ඒකමන්තං නිසින්නෝ ඛෝ සෝ භික්‌ඛු භගවන්‌තං ඒතදවෝච. කෝ නු ඛෝ භන්තේ, හේතු කෝ පච්චයෝ, යේනේකදා උණ්‌හං හෝතීති?

එකත්පස්ව වාඩිවුණ ඒ භික්ෂුව භාග්‍යවතුන් වහන්සේට මෙකරුණ පැවසුවා. “ස්වාමීනි, ඇතැම් දවස්වලට උණුසුම ඇතිවෙනවා නම් ඒකට හේතුව කුමක්ද? කාරණාව කුමක්ද?”

සන්‌ති භික්‌ඛු, උණ්‌හවලාහකා නාම දේවා. තේසං යදා ඒවං හෝති. යන්නූන මයං සකාය රතියා රමෙය්‍යාමාති, තේසං තං චේතෝපණිධිමන්‌වාය උණ්‌හං හෝති. අයං ඛෝ භික්‌ඛු, හේතු අයං පච්චයෝ, යේනේකදා උණ්‌හං හෝතීති.

“පින්වත් භික්ෂුව, උණුසුම් වළාහක නමින් දෙවිවරු ඉන්නවා. ඒ ඇත්තන්ට ඇතැම් දිනෙක මෙහෙම හිතෙනවා. ‘අපි ස්වකීය පංච කාම සැපයෙන් ප්‍රීතිමත්ව ඉන්නවා නම් හොඳයි’ කියලා. ඉතින් ඒ ඇත්තන්ගේ ඒ සිත පිහිටුවා ගැනීමට අනුව උණුසුම ඇතිවෙනවා. පින්වත් භික්ෂුව, ඇතැම් දවස්වලට උණුසුම ඇති වෙන්න හේතුව මේකයි. කාරණාව මේකයි.”

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

උණ්හවලාහක සූත්‍රය නිමා විය.

11.1.55. අබ්භවලාහක සුත්තං

අනියම් ලෙස ඇතිවන වලාහක දෙවියන් ගැන වදාළ දෙසුම

604. සාවත්ථියං….

604. සැවැත් නුවර දී …………………

ඒකමන්තං නිසින්නෝ ඛෝ සෝ භික්‌ඛු භගවන්‌තං ඒතදවෝච. කෝ නු ඛෝ භන්තේ, හේතු කෝ පච්චයෝ, යේනේකදා අබ්‌භං හෝතීති?

එකත්පස්ව වාඩිවුණ ඒ භික්ෂුව භාග්‍යවතුන් වහන්සේට මෙකරුණ පැවසුවා. “ස්වාමීනි, ඇතැම් දවස්වලට අනියම් ලෙස වළාකුළු ඇතිවෙනවා නම් ඒකට හේතුව කුමක්ද? කාරණාව කුමක්ද?”

සන්‌ති භික්‌ඛු, අබ්‌භවලාහකා නාම දේවා. තේසං යදා ඒවං හෝති. යන්නූන මයං සකාය රතියා රමෙය්‍යාමාති, තේසං තං චේතෝපණිධිමන්‌වාය අබ්‌භං හෝති. අයං ඛෝ භික්‌ඛු, හේතු අයං පච්චයෝ, යේනේකදා අබ්‌භං හෝතීති.

“පින්වත් භික්ෂුව, අනියම් වළාහක නමින් දෙවිවරු ඉන්නවා. ඒ ඇත්තන්ට ඇතැම් දිනෙක මෙහෙම හිතෙනවා. ‘අපි ස්වකීය පංච කාම සැපයෙන් ප්‍රීතිමත්ව ඉන්නවා නම් හොඳයි’ කියලා. ඉතින් ඒ ඇත්තන්ගේ ඒ සිත පිහිටුවා ගැනීමට අනුව අනියම් ලෙස වළාකුළු ඇතිවෙනවා. පින්වත් භික්ෂුව, ඇතැම් දවස්වලට අනියම් ලෙස වළාකුළු ඇතිවෙන්න හේතුව මේකයි. කාරණාව මේකයි.”

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

අබ්භවලාහක සූත්‍රය නිමා විය.

11.1.56. වාතවලාහක සුත්තං

සුළඟ සහිත වලාහක දෙවියන් ගැන වදාළ දෙසුම

605. සාවත්ථියං…

605. සැවැත් නුවර දී …………………

ඒකමන්තං නිසින්නෝ ඛෝ සෝ භික්‌ඛු භගවන්‌තං ඒතදවෝච. කෝ නු ඛෝ භන්තේ, හේතු කෝ පච්චයෝ, යේනේකදා වාතෝ හෝතීති?

එකත්පස්ව වාඩිවුණ ඒ භික්ෂුව භාග්‍යවතුන් වහන්සේට මෙකරුණ පැවසුවා. “ස්වාමීනි, ඇතැම් දවස්වලට සුළඟ ඇතිවෙනවා නම් ඒකට හේතුව කුමක්ද? කාරණාව කුමක්ද?”

සන්‌ති භික්‌ඛු, වාතවලාහකා නාම දේවා. තේසං යදා ඒවං හෝති. යන්නූන මයං සකාය රතියා රමෙය්‍යාමාති, තේසං තං චේතෝපණිධිමන්‌වාය වාතෝ හෝති. අයං ඛෝ භික්‌ඛු, හේතු අයං පච්චයෝ, යේනේකදා වාතෝ හෝතීති.

“පින්වත් භික්ෂුව, වාත වළාහක නමින් දෙවිවරු ඉන්නවා. ඒ ඇත්තන්ට ඇතැම් දිනෙක මෙහෙම හිතෙනවා. ‘අපි ස්වකීය පංච කාම සැපයෙන් ප්‍රීතිමත්ව ඉන්නවා නම් හොඳයි’ කියලා. ඉතින් ඒ ඇත්තන්ගේ ඒ සිත පිහිටුවා ගැනීමට අනුව සුළං ඇතිවෙනවා. පින්වත් භික්ෂුව, ඇතැම් දවස්වලට සුළං ඇතිවෙන්න හේතුව මේකයි. කාරණාව මේකයි.”

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

වාතවලාහක සූත්‍රය නිමා විය.

11.1.57. වස්සවලාහක සුත්තං

වැස්ස වලාහක දෙවියන් ගැන වදාළ දෙසුම

606. සාවත්ථියං….

606. සැවැත් නුවර දී …………………

ඒකමන්තං නිසින්නෝ ඛෝ සෝ භික්‌ඛු භගවන්‌තං ඒතදවෝච. කෝ නු ඛෝ භන්තේ, හේතු කෝ පච්චයෝ, යේනේකදා දේවෝ වස්‌සතීති?

එකත්පස්ව වාඩිවුණ ඒ භික්ෂුව භාග්‍යවතුන් වහන්සේට මෙකරුණ පැවසුවා. “ස්වාමීනි, ඇතැම් දවස්වලට වැස්ස ඇතිවෙනවා නම් ඒකට හේතුව කුමක්ද? කාරණාව කුමක්ද?”

සන්‌ති භික්‌ඛු, වස්‌සවලාහකා නාම දේවා. තේසං යදා ඒවං හෝති. යන්නූන මයං සකාය රතියා රමෙය්‍යාමාති, තේසං තං චේතෝපණිධිමන්‌වාය දේවෝ වස්‌සති. අයං ඛෝ භික්‌ඛු, හේතු අයං පච්චයෝ, යේනේකදා දේවෝ වස්‌සතීති.

“පින්වත් භික්ෂුව, වැස්ස වළාහක නමින් දෙවිවරු ඉන්නවා. ඒ ඇත්තන්ට ඇතැම් දිනෙක මෙහෙම හිතෙනවා. ‘අපි ස්වකීය පංච කාම සැපයෙන් ප්‍රීතිමත්ව ඉන්නවා නම් හොඳයි’ කියලා. ඉතින් ඒ ඇත්තන්ගේ ඒ සිත පිහිටුවා ගැනීමට අනුව වැස්ස ඇතිවෙනවා. පින්වත් භික්ෂුව, ඇතැම් දවස්වලට වැස්ස ඇතිවෙන්න හේතුව මේකයි. කාරණාව මේකයි.”

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

වස්සවලාහක සූත්‍රය නිමා විය.

වලාහක වග්ගෝ පඨමෝ.

පළමු වෙනි වලාහක වර්ගය අවසන් විය.

(විත්ථාරේන සත්‌තපඤ්‌ඤාස සුත්‌තන්‌තා භවන්ති)

(විස්තර වශයෙන් සූත්‍ර පනස් හතක් තිබේ.)

තස්‌සුද්‌දානං –

එහි පිළිවෙල උද්දානයයි :

සුද්‌ධිකං සුචරිතඤ්‌ච, දානේහි දස පඤ්චකං
සීතං උණ්‌හඤ්‌ච අබ්‌භඤ්‌ච, වාත වස්‌සවලාහකාති.

සුද්ධික සූත්‍රය, සුචරිත සූත්‍රය, දානය ගැන සූත්‍ර දහය බැගින් පහකි, සීතවළාහක සූත්‍රය, උණ්හවළාහක සූත්‍රය, අබ්භවළාහක සූත්‍රය, වාතවළාහක සූත්‍රය, වස්සවළාහක සූත්‍රය වශයෙන් මේ වර්ගයට සූත්‍රයන් ඇතුළත් ය.

වලාහකසංයුත්‌තං සමත්‌තං.

වලාහක සංයුත්තය නිමා විය.

ධර්මදානය උදෙසා පාලි සහ සිංහල අන්තර්ගතය උපුටා ගැනීම https://mahamevnawa.lk/sutta/sn3_11/ වෙබ් පිටුවෙනි.
Ver.1.40 - Last Updated On 26-SEP-2020 At 03:14 P.M