අංගුත්තර නිකාය

ඒකක නිපාතෝ

15. අට්ඨානපාළි

15. අට්ඨානපාළි

1.15.1.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ, යං දිට්ඨිසම්පන්නෝ පුග්ගලෝ කඤ්චි සංඛාරං නිච්චතෝ උපගච්ඡෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුථුජ්ජනෝ කඤ්චි සංඛාරං නිච්චතෝ උපගච්ඡෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, ආර්ය දර්ශනයෙන් යුක්ත සෝතාපන්න පුද්ගලයා යම්කිසි සංස්කාරයක් (හේතු ඵල දහමෙන් සකස් වූ දෙයක්) නිත්‍ය හැටියට ගන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, පෘථග්ජන පුද්ගලයා නම් යම්කිසි සංස්කාරයක් (හේතු ඵල දහමෙන් සකස් වූ දෙයක්) නිත්‍ය හැටියට ගන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. මෙය දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.2.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ, යං දිට්ඨිසම්පන්නෝ පුග්ගලෝ කඤ්චි සංඛාරං සුඛතෝ උපගච්ඡෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුථුජ්ජනෝ කඤ්චි සංඛාරං සුඛතෝ උපගච්ඡෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, ආර්ය දර්ශනයෙන් යුක්ත සෝතාපන්න පුද්ගලයා යම්කිසි සංස්කාරයක් (හේතු ඵල දහමෙන් සකස් වූ දෙයක්) සැප හැටියට ගන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, පෘථග්ජන පුද්ගලයා නම් යම්කිසි සංස්කාරයක් (හේතු ඵල දහමෙන් සකස් වූ දෙයක්) සැප හැටියට ගන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. මෙය දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.3.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ, යං දිට්ඨිසම්පන්නෝ පුග්ගලෝ කඤ්චි ධම්මං අත්තතෝ උපගච්ඡෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුථුජ්ජනෝ කඤ්චි ධම්මං අත්තතෝ උපගච්ඡෙය්‍ය. ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, ආර්ය දර්ශනයෙන් යුක්ත සෝතාපන්න පුද්ගලයා යම්කිසි ධර්මයක් තම වසඟයෙහි පැවැත්විය හැකි ආත්මයක් හැටියට ගන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, පෘථග්ජන පුද්ගලයා නම් යම්කිසි ධර්මයක් තම වසඟයෙහි පැවැත්විය හැකි ආත්මයක් හැටියට ගන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. මෙය දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.4.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ, යං දිට්ඨිසම්පන්නෝ පුග්ගලෝ මාතරං ජීවිතා වෝරෝපෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුථුජ්ජනෝ මාතරං ජීවිතා වෝරෝපෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, ආර්ය දර්ශනයෙන් යුක්ත සෝතාපන්න පුද්ගලයා තම මවගේ ජීවිතය තොර (ඝාතනය) කරන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, පෘථග්ජන පුද්ගලයා නම් තම මවගේ ජීවිතය තොර (ඝාතනය) කරන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.5.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං දිට්ඨිසම්පන්නෝ පුග්ගලෝ පිතරං ජීවිතා වෝරෝපෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුථුජ්ජනෝ පිතරං ජීවිතා වෝරෝපෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, ආර්ය දර්ශනයෙන් යුක්ත සෝතාපන්න පුද්ගලයා තම පියාගේ ජීවිතය තොර (ඝාතනය) කරන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, පෘථග්ජන පුද්ගලයා නම් තම පියාගේ ජීවිතය තොර (ඝාතනය) කරන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.6.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං දිට්ඨිසම්පන්නෝ පුග්ගලෝ අරහන්තං ජීවිතා වෝරෝපෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුථුජ්ජනෝ අරහන්තං ජීවිතා වෝරෝපෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, ආර්ය දර්ශනයෙන් යුක්ත සෝතාපන්න පුද්ගලයා රහතුන්ගේ ජීවිතය තොර (ඝාතනය) කරන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, පෘථග්ජන පුද්ගලයා නම් රහතුන්ගේ ජීවිතය තොර (ඝාතනය) කරන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.7.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං දිට්ඨිසම්පන්නෝ පුග්ගලෝ තථාගතස්ස පදුට්ඨචිත්තෝ ලෝහිතං උප්පාදෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුථුජ්ජනෝ තථාගතස්ස පදුට්ඨචිත්තෝ ලෝහිතං උප්පාදෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, ආර්ය දර්ශනයෙන් යුක්ත සෝතාපන්න පුද්ගලයා දුෂ්ට සිතින් තථාගතයන් වහන්සේගේ සිරුරෙහි ලේ සොලවන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, පෘථග්ජන පුද්ගලයා නම් දුෂ්ට සිතින් තථාගතයන් වහන්සේගේ සිරුරෙහි ලේ සොලවන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.8.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං දිට්ඨිසම්පන්නෝ පුග්ගලෝ සංඝං භින්දෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුථුජ්ජනෝ සංඝං භින්දෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, ආර්ය දර්ශනයෙන් යුක්ත සෝතාපන්න පුද්ගලයා සංඝභේදය කරන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, පෘථග්ජන පුද්ගලයා නම් සංඝභේදය කරන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.9.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං දිට්ඨිසම්පන්නෝ පුග්ගලෝ අඤ්ඤං සත්ථාරං උද්දිසෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුථුජ්ජනෝ අඤ්ඤං සත්ථාරං උද්දිසෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, ආර්ය දර්ශනයෙන් යුක්ත සෝතාපන්න පුද්ගලයා වෙනත් ශාස්තෘවරයෙක් අදහන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, පෘථග්ජන පුද්ගලයා නම් වෙනත් ශාස්තෘවරයෙක් අදහන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.10.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං ඒකිස්සා ලෝකධාතුයා ද්වේ අරහන්තෝ සම්මාසම්බුද්ධා අපුබ්බං අචරිමං උප්පජ්ජෙය්‍යුං, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං ඒකිස්සා ලෝකධාතුයා ඒකෝ අරහං සම්මාසම්බුද්ධෝ උප්පජ්ජෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, එක ම ලෝක ධාතුවක අරහත් සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේලා දෙනමක් පෙර පසු නොවී එකවරම උපදින්නාහුය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, එක ලෝක ධාතුවක එක අරහත් සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ නමක් උපදින්නාහුය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.11.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං ඒකිස්සා ලෝකධාතුයා ද්වේ රාජානෝ චක්කවත්තී අපුබ්බං අචරිමං උප්පජ්ජෙය්‍යුං, නේතං ඨානං විජ්ජති . ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං ඒකිස්සා ලෝකධාතුයා ඒකෝ රාජා චක්කවත්තී උප්පජ්ජෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, එකම ලෝක ධාතුවක සක්විති රජවරු දෙදෙනෙක් පෙර පසු නොවී එකවරම උපදින්නාහුය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, එක ලෝක ධාතුවක එක සක්විති රජෙක් උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.12.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං ඉත්ථී අරහං අස්ස සම්මාසම්බුද්ධෝ, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුරිසෝ අරහං අස්ස සම්මාසම්බුද්ධෝ, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් ස්ත්‍රියක් අරහත් සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ නමක් වන්නාහුය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් පුරුෂයෙක් අරහත් සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ නමක් වන්නාහුය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.13.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං ඉත්ථී රාජා අස්ස චක්කවත්තී, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුරිසෝ රාජා අස්ස චක්කවත්තී, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් ස්ත්‍රියක් සක්විති රජ කෙනෙක් වන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් පුරුෂයෙක් සක්විත් රජ කෙනෙක් වන්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1. 15.14-16

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං ඉත්ථී සක්කත්තං කාරෙය්‍ය ….(පෙ)…., මාරත්තං කාරෙය්‍ය ….(පෙ)…., බ්‍රහ්මත්තං කාරෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං පුරිසෝ සක්කත්තං කාරෙය්‍ය ….(පෙ)…., මාරත්තං කාරෙය්‍ය ….(පෙ)…., බ්‍රහ්මත්තං කාරෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් ස්ත්‍රියක් සක් දෙව් තනතුර දරනවා යන කරුණ ….(පෙ)…. මාර තනතුර දරනවා යන කරුණ ….(පෙ)…. බ්‍රහ්ම තනතුර දරනවා යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් පුරුෂයෙක් සක් දෙව් තනතුර දරනවා යන කරුණත් ….(පෙ)…. මාර තනතුර දරනවා යන කරුණත්, ….(පෙ)…. බ්‍රහ්ම තනතුර දරනවා යන කරුණත් සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.17.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං කායදුච්චරිතස්ස ඉට්ඨෝ කන්තෝ මනාපෝ විපාකෝ නිබ්බත්තෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං කායදුච්චරිතස්ස අනිට්ඨෝ අකන්තෝ අමනාපෝ විපාකෝ නිබ්බත්තෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් කාය දුෂ්චරිතයට ඉෂ්ට වූ, කාන්ත වූ, මනාප වූ විපාක උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් කාය දුෂ්චරිතයට අනිෂ්ට වූ, අකාන්ත වූ, අමනාප වූ විපාක උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.18-19.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං වචීදුච්චරිතස්ස ….(පෙ)…., යං මනෝදුච්චරිතස්ස ඉට්ඨෝ කන්තෝ මනාපෝ විපාකෝ නිබ්බත්තෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං මනෝදුච්චරිතස්ස අනිට්ඨෝ අකන්තෝ අමනාපෝ විපාකෝ නිබ්බත්තෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් වචී දුෂ්චරිතයට ….(පෙ)…. මනෝ දුෂ්චරිතයට ඉෂ්ට වූ, කාන්ත වූ, මනාප වූ විපාක උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් මනෝ දුෂ්චරිතයට අනිෂ්ට වූ, අකාන්ත වූ, අමනාප වූ විපාක උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.20.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං කායසුචරිතස්ස අනිට්ඨෝ අකන්තෝ අමනාපෝ විපාකෝ නිබ්බත්තෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං කායසුචරිතස්ස ඉට්ඨෝ කන්තෝ මනාපෝ විපාකෝ නිබ්බත්තෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් කාය සුචරිතයට අනිෂ්ට වූ, අකාන්ත වූ, අමනාප වූ විපාක උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් කාය සුචරිතයට ඉෂ්ට වූ, කාන්ත වූ, මනාප වූ විපාක උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.21-22.

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං වචීසුචරිතස්ස ….(පෙ)…., මනෝසුචරිතස්ස අනිට්ඨෝ අකන්තෝ අමනාපෝ විපාකෝ නිබ්බත්තෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං මනෝසුචරිතස්ස ඉට්ඨෝ කන්තෝ මනාපෝ විපාකෝ නිබ්බත්තෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් වචී සුචරිතයට ….(පෙ)…. මනෝ සුචරිතයට අනිෂ්ට වූ, අකාන්ත වූ, අමනාප වූ විපාක උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, යම් හෙයකින් මනෝ සුචරිතයට ඉෂ්ට වූ, කාන්ත වූ, මනාප වූ විපාක උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.23

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං කායදුච්චරිතසමංගී තන්නිදානා තප්පච්චයා කායස්ස භේදා පරංමරණා සුගතිං සග්ගං ලෝකං උපපජ්ජෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං, භික්ඛවේ විජ්ජති, යං කායදුච්චරිතසමංගී තන්නිදානා තප්පච්චයා කායස්ස භේදා පරංමරණා අපායං දුග්ගතිං විනිපාතං නිරයං උපපජ්ජෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, කාය දුෂ්චරිතයෙන් යුතු පුද්ගලයෙක්, ඒ හේතුවෙන් ඒ කාරණයෙන්, කය බිඳී මරණයට පත් වූ පසු සුගතිය නම් වූ දෙව් ලොව උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, කාය දුෂ්චරිතයෙන් යුතු පුද්ගලයෙක්, ඒ හේතුවෙන්, ඒ කාරණයෙන්, කය බිඳී මරණයට පත් වූ පසු අපාය නම් වූ දුගතිය නම් වූ විනිපාත නම් වූ නිරයේ උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.24-25

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං වචීදුච්චරිතසමංගී ….(පෙ)…., යං මනෝදුච්චරිතසමංගී තන්නිදානා තප්පච්චයා කායස්ස භේදා පරං මරණා සුගතිං සග්ගං ලෝකං උපපජ්ජෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති, ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං මනෝදුච්චරිතසමංගී තන්නිදානා තප්පච්චයා කායස්ස භේදා පරං මරණා අපායං දුග්ගතිං විනිපාතං නිරයං උපපජ්ජෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, වචී දුෂ්චරිතයෙන් යුතු පුද්ගලයෙක්, ….(පෙ)…. මනෝ දුෂ්චරිතයෙන් යුතු පුද්ගලයෙක්, ඒ හේතුවෙන් ඒ කාරණයෙන්, කය බිඳී මරණයට පත් වූ පසු සුගතිය නම් වූ දෙව් ලොව උපදින්නේය යන කරුණ සිදු වන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, මනෝ දුෂ්චරිතයෙන් යුතු පුද්ගලයෙක්, ඒ හේතුවෙන්, ඒ කාරණයෙන්, කය බිඳී මරණයට පත් වූ පසු අපාය නම් වූ දුගතිය නම් වූ විනිපාත නම් වූ නිරයේ උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.26

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං කායසුචරිතසමංගී තන්නිදානා තප්පච්චයා කායස්ස භේදා පරං මරණා අපායං දුග්ගතිං විනිපාතං නිරයං උපපජ්ජෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං කායසුචරිතසමංගී තන්නිදානා තප්පච්චයා කායස්ස භේදා පරං මරණා සුගතිං සග්ගං ලෝකං උපපජ්ජෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, කාය සුචරිතයෙන් යුතු පුද්ගලයෙක්, ඒ හේතුවෙන් ඒ කාරණයෙන්, කය බිඳී මරණයට පත් වූ පසු අපාය නම් වූ දුගතිය නම් වූ විනිපාත නම් වූ නිරයේ උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, කාය සුචරිතයෙන් යුතු පුද්ගලයෙක්, ඒ හේතුවෙන්, ඒ කාරණයෙන්, කය බිඳී මරණයට පත් වූ පසු සුගතිය නම් වූ දෙව් ලොව උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

1.15.27-28

අට්ඨානමේතං භික්ඛවේ, අනවකාසෝ යං වචීසුචරිතසමංගී ….(පෙ)…., යං මනෝසුචරිතසමංගී තන්නිදානා තප්පච්චයා කායස්ස භේදා පරං මරණා අපායං දුග්ගතිං විනිපාතං නිරයං උපපජ්ජෙය්‍ය, නේතං ඨානං විජ්ජති. ඨානඤ්ච ඛෝ ඒතං භික්ඛවේ විජ්ජති, යං මනෝසුචරිතසමංගී තන්නිදානා තප්පච්චයා කායස්ස භේදා පරං මරණා සුගතිං සග්ගං ලෝකං උපපජ්ජෙය්‍ය, ඨානමේතං විජ්ජති.

“පින්වත් මහණෙනි, වචී සුචරිතයෙන් යුතු පුද්ගලයෙක්, ….(පෙ)…. මනෝ සුචරිතයෙන් යුතු පුද්ගලයෙක්, ඒ හේතුවෙන් ඒ කාරණයෙන්, කය බිඳී මරණයට පත් වූ පසු අපාය නම් වූ දුගතිය නම් වූ විනිපාත නම් වූ නිරයේ උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයක් නම් නොවෙයි. එය නොසිදුවන්නා වූ දෙයකි. ඉඩකඩ රහිත දෙයකි. එනමුත් පින්වත් මහණෙනි, මනෝ සුචරිතයෙන් යුතු පුද්ගලයෙක්, ඒ හේතුවෙන්, ඒ කාරණයෙන්, කය බිඳී මරණයට පත් වූ පසු සුගතිය නම් වූ දෙව් ලොව උපදින්නේය යන කරුණ සිදුවන දෙයකි. දකින්නට ලැබෙන දෙයකි.”

අට්ඨානපාළි නිට්ඨිතා.

අට්ඨාන පාළිය නිමා විය.

ධර්මදානය උදෙසා පාලි සහ සිංහල අන්තර්ගතය උපුටා ගැනීම https://mahamevnawa.lk/sutta/an1_1-15/ වෙබ් පිටුවෙනි.
Ver.1.40 - Last Updated On 26-SEP-2020 At 03:14 P.M