සංයුත්ත නිකාය

ඛන්ධක වග්ගෝ

1.1.3.7. තතිය අස්සාද සුත්තං

1.1.3.7. ආශ්වාදය ගැන වදාළ තෙවැනි දෙසුම

28. සාවත්ථියං.

28. සැවැත් නුවර දී …………………

නෝ චේදං භික්ඛවේ, රූපස්‌ස අස්සාදෝ අභවිස්‌ස, නයිදං සත්‌තා රූපස්‌මිං සාරජ්‌ජෙය්‍යුං. යස්‌මා ච ඛෝ භික්ඛවේ, අත්‌ථි රූපස්‌ස අස්සාදෝ, තස්‌මා සත්‌තා රූපස්‌මිං සාරජ්‌ජන්‌ති.

පින්වත් මහණෙනි, ඉදින් රූපයෙහි ආශ්වාදයක් නොතිබුණා නම්, සත්වයන් රූපය කෙරෙහි ඇල්මක් ඇති කරගන්නේ නෑ. පින්වත් මහණෙනි, යම් යම් කරුණු නිසා රූපයෙහි ආශ්වාදයක් තියෙනවා. සත්වයන් රූපය කෙරෙහි ඇලෙන්නේ ඒ නිසයි.

නෝ චේදං භික්ඛවේ, රූපස්‌ස ආදීනවෝ අභවිස්‌ස, නයිදං සත්‌තා රූපස්‌මිං නිබ්‌බින්‌දෙය්‍යුං. යස්‌මා ච ඛෝ භික්ඛවේ, අත්‌ථි රූපස්‌ස ආදීනවෝ, තස්‌මා සත්‌තා රූපස්‌මිං නිබ්‌බින්‌දන්‌ති.

පින්වත් මහණෙනි, ඉදින් රූපයෙහි ආදීනවයක් නොතිබුණා නම්, සත්වයන් රූපය කෙරෙහි කලකිරීමක් ඇති කරගන්නේ නෑ. පින්වත් මහණෙනි, යම් යම් කරුණු නිසා රූපයෙහි ආදීනවයක් තියෙනවා. සත්වයන් රූපය කෙරෙහි කලකිරෙන්නේ ඒ නිසයි.

නෝ චේදං භික්ඛවේ, රූපස්‌ස නිස්‌සරණං අභවිස්‌ස, නයිදං සත්‌තා රූපස්‌මා නිස්‌සරෙය්‍යුං. යස්‌මා ච ඛෝ භික්ඛවේ, අත්‌ථි රූපස්‌ස නිස්‌සරණං, තස්‌මා සත්‌තා රූපස්‌මා නිස්‌සරන්‌ති.

පින්වත් මහණෙනි, ඉදින් රූපයෙන් නිදහස් වීමක් නොතිබුණා නම්, සත්වයන් රූපයෙන් නිදහස් වන්නේ නෑ. පින්වත් මහණෙනි, යම් යම් කරණු නිසා රූපයෙන් නිදහස් වීමක් තියෙනවා. සත්වයන් රූපයෙන් නිදහස් වන්නේ ඒ නිසයි.

නෝ චේදං භික්ඛවේ, වේදනාය අස්සාදෝ අභවිස්‌ස ….(පෙ)…. නෝ චේදං භික්ඛවේ, සඤ්‌ඤාය අස්සාදෝ අභවිස්‌ස ….(පෙ)…. නෝ චේදං භික්ඛවේ, සංඛාරානං අස්සාදෝ අභවිස්‌ස ….(පෙ)…. නෝ චේදං භික්ඛවේ, විඤ්ඤාණස්ස අස්සාදෝ අභවිස්‌ස, නයිදං සත්‌තා විඤ්ඤාණස්මිං සාරජ්ජෙය්‍යුං. යස්‌මා ච ඛෝ භික්ඛවේ, අත්‌ථි විඤ්ඤාණස්ස අස්සාදෝ, තස්‌මා සත්‌තා විඤ්ඤාණස්මිං සාරජ්ජන්‌ති.

පින්වත් මහණෙනි, ඉදින් විඳීමෙහි ආශ්වාදයක් නොතිබුණා නම් ….(පෙ)…. පින්වත් මහණෙනි, ඉදින් සඤ්ඤාවෙහි ආශ්වාදයක් නොතිබුණා නම් ….(පෙ)…. පින්වත් මහණෙනි, ඉදින් සංස්කාරවල ආශ්වාදයක් නොතිබුණා නම්, පින්වත් මහණෙනි, ඉදින් විඤ්ඤාණයෙහි ආශ්වාදයක් නොතිබුණා නම්, සත්වයන් විඤ්ඤාණය කෙරෙහි ඇල්මක් ඇති කරගන්නේ නෑ. පින්වත් මහණෙනි, යම් යම් කරුණු නිසා විඤ්ඤාණයෙහි ආශ්වාදයක් තියෙනවා. සත්වයන් විඤ්ඤාණය කෙරෙහි ඇලෙන්නේ ඒ නිසයි.

නෝ චේදං භික්ඛවේ, විඤ්‌ඤාණස්‌ස ආදීනවෝ අභවිස්‌ස, නයිදං සත්‌තා විඤ්‌ඤාණස්‌මිං නිබ්‌බින්‌දෙය්‍යුං. යස්‌මා ච ඛෝ භික්ඛවේ, අත්‌ථි විඤ්‌ඤාණස්‌ස ආදීනවෝ, තස්‌මා සත්‌තා විඤ්‌ඤාණස්‌මිං නිබ්‌බින්‌දන්‌ති.

පින්වත් මහණෙනි, ඉදින් විඤ්ඤාණයෙහි ආදීනවයක් නොතිබුණා නම්, සත්වයන් විඤ්ඤාණය කෙරෙහි කලකිරීමක් ඇති කරගන්නේ නෑ. පින්වත් මහණෙනි, යම් යම් කරුණු නිසා විඤ්ඤාණයෙහි ආදීනවයක් තියෙනවා. සත්වයන් විඤ්ඤාණය කෙරෙහි කලකිරෙන්නේ ඒ නිසයි.

නෝ චේදං භික්ඛවේ, විඤ්‌ඤාණස්‌ස නිස්‌සරණං අභවිස්‌ස, නයිදං සත්‌තා විඤ්‌ඤාණස්‌මා නිස්‌සරෙය්‍යුං. යස්‌මා ච ඛෝ භික්ඛවේ, අත්‌ථි විඤ්‌ඤාණස්‌ස නිස්‌සරණං, තස්‌මා සත්‌තා විඤ්‌ඤාණස්‌මා නිස්‌සරන්‌ති.

පින්වත් මහණෙනි, ඉදින් විඤ්ඤාණයෙන් නිදහස් වීමක් නොතිබුණා නම්, සත්වයන් විඤ්ඤාණයෙන් නිදහස් වන්නේ නෑ. පින්වත් මහණෙනි, යම් යම් කරුණු නිසා විඤ්ඤාණයෙන් නිදහස් වීමක් තියෙනවා. සත්වයන් විඤ්ඤාණයෙන් නිදහස් වෙන්නේ ඒ නිසයි.

යාවකීවඤ්‌ච භික්ඛවේ, සත්‌තා ඉමේසං පඤ්‌චන්‌නං උපාදානක්‌ඛන්‌ධානං අස්‌සාදඤ්‌ච අස්සාදතෝ ආදීනවඤ්‌ච ආදීනවතෝ නිස්‌සරණඤ්‌ච නිස්‌සරණතෝ යථාභූතං නාබ්‌භඤ්‌ඤංසු. නේව තාව භික්ඛවේ, සත්‌තා සදේවකා ලෝකා සමාරකා සබ්‍රහ්‌මකා සස්‌සමණබ්‍රාහ්‌මණී පජා සදේවමනුස්‌සා නිස්‌සටා විසඤ්ඤුත්‌තා විප්‌පමුත්‌තා විමරියාදීකතේන චේතසා විහරිංසු.

පින්වත් මහණෙනි, සත්වයන් යම්තාක් කලක් මේ පංච උපාදානස්කන්ධයන් පිළිබඳව ඔය ආකාරයට ආශ්වාදය ආශ්වාදය වශයෙනුත්, ආදීනවය ආදීනවය වශයෙනුත්, නිස්සරණය නිස්සරණය වශයෙනුත් ඒ වූ ස්වභාවයෙන් ම අවබෝධ කළේ නැද්ද, පින්වත් මහණෙනි, ඒ තාක්කල්ම දෙවියන් සහිත වූ, මරුන් සහිත වූ, බඹුන් සහිත වූ, ශ්‍රමණ බමුණන් සහිත වූ, මේ දෙව් මිනිස් ප්‍රජාවෙන් යුතු ලෝකයෙහි සත්වයන් ජීවත් වුණේ පංච උපාදානස්කන්ධයෙන් වෙන් වෙලා නොවේ. නොබැඳී නොවේ. නිදහස් වෙලා නොවේ. එයට හසු නොවුණ සිතිනුත් නොවේ.

යතෝ ච ඛෝ භික්ඛවේ, සත්‌තා ඉමේසං පඤ්‌චන්‌නං උපාදානක්‌ඛන්‌ධානං අස්‌සාදඤ්‌ච අස්සාදතෝ ආදීනවඤ්‌ච ආදීනවතෝ නිස්‌සරණඤ්‌ච නිස්‌සරණතෝ යථාභූතං අබ්‌භඤ්‌ඤංසු. අථ ඛෝ භික්ඛවේ, සත්‌තා සදේවකා ලෝකා සමාරකා සබ්‍රහ්‌මකා සස්‌සමණබ්‍රාහ්‌මණී පජා සදේවමනුස්‌සා නිස්‌සටා විසඤ්ඤුත්‌තා විප්‌පමුත්‌තා විමරියාදීකතේන චේතසා විහරන්‌තීති.

පින්වත් මහණෙනි, සත්වයන් යම් දවසක මේ පංච උපාදානස්කන්ධයන් පිළිබඳව ඔය ආකාරයට ආශ්වාදය ආශ්වාදය වශයෙනුත්, ආදීනවය ආදීනවය වශයෙනුත්, නිස්සරණය නිස්සරණය වශයෙනුත් ඒ වූ ස්වභාවයෙන්ම අවබෝධ කරගත්තා ද, පින්වත් මහණෙනි, එතකොට තමයි දෙවියන් සහිත වූ, මරුන් සහිත වූ, බඹුන් සහිත වූ, ශ්‍රමණ බමුණන් සහිත වූ, මේ දෙව් මිනිස් ප්‍රජාවෙන් යුතු ලෝකයෙහි සත්වයන් පංච උපාදානස්කන්ධයෙන් වෙන් වෙලා ඉන්නේ. එක් නොවී ඉන්නේ. නිදහස් වෙලා ඉන්නේ. අයට හසු නොවුණ සිතින් ඉන්නේ.

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

තතිය අස්සාද සූත්‍රය නිමා විය

ධර්මදානය උදෙසා පාලි සහ සිංහල අන්තර්ගතය උපුටා ගැනීම https://mahamevnawa.lk/sutta/sn3_1-1-3-7/ වෙබ් පිටුවෙනි.
Ver.1.40 - Last Updated On 26-SEP-2020 At 03:14 P.M