සැවැත් නුවර දී ය …..
එකල්හී ජාණුස්සෝණි බ්රාහ්මණයා භාග්යවතුන් වහන්සේ වෙත පැමිණියේ ය. පැමිණ භාග්යවතුන් වහන්සේ සමඟ සතුටු වූයේ ය. ….(පෙ)…. භාග්යවතුන් වහන්සේට මෙකරුණ පැවසුවේ ය.
“ශ්රමණ භවත් ගෞතමයන් වහන්සේ ත් ‘බ්රහ්මචාරියෙක්මි’ යි ප්රතිඥා දෙන්නහු ද?”
“බ්රාහ්මණය, යම් පුද්ගලයෙකු අරභයා නිවැරදි අයුරින් මෙසේ කියයි නම්, එනම් නොකැඩුණු, සිදුරු නොවූ, කැලැල් නොවූ, පැල්ලම් නොවූ, පරිපූර්ණ වූ, පරිශුද්ධ වූ බඹසරෙහි හැසිරෙන්නේ ය කියා එකරුණ බ්රාහ්මණය, නිවැරදි අයුරින් පවසන්නේ නම් මා අරභයා ම කියන්නේ ය. බ්රාහ්මණය, මම වනාහී නොකැඩුණු, සිදුරු නොවූ, කැලැල් නොවූ, පැල්ලම් නොවූ, පරිපූර්ණ වූ, පරිශුද්ධ වූ බඹසරෙහි හැසිරෙන්නෙක්මි.”
“කිම, භවත් ගෞතමයන් වහන්ස, බ්රහ්මචාරී තැනැත්තාගේ කැඩුණා වූත්, සිදුරු ඇත්තා වූත්, පැල්ලම් ඇත්තා වූත්, කැලැල් ඇත්තා වූත් බඹසර යනු කුමක් ද?”
1. බ්රාහ්මණය, මෙහිලා ඇතැම් ශ්රමණයෙක් වේවා, බ්රාහ්මණයෙක් වේවා, මනාකොට බ්රහ්මචාරී වෙමි යි ප්රතිඥා දෙන්නේ ය. හේ ස්ත්රියක සමඟ දෙදෙනා එක්වීමකට නොපැමිණෙයි. එනමුත් ස්ත්රියක් විසින් කරනු ලබන ඇඟ ඉලීම්, පිරිමැදීම්, නැහැවීම්, සම්බාහනය කිරීම් ඉවසයි. හේ එයින් ආශ්වාදය ලබයි. එයට කැමති වෙයි. එයින් සතුටට පත්වන්නේ ද වෙයි. බ්රාහ්මණය, මෙය ත් බ්රහ්මචාරී තැනැත්තාගේ කැඩී ගිය, සිදුරු ඇති, පැල්ලම් ඇති, කැලැල් ඇති බඹසර යි. බ්රාහ්මණය, මෙතෙමේ මෛථුන ධර්මය හා එක්වූයේ අපරිසිදු බඹසරෙහි හැසිරෙන්නේ ඉපදීමෙන්, ජරා මරණයෙන්, ශෝකයෙන්, වැළපීමෙන්, දුකින්, දොම්නසින්, සුසුම් හෙළීමෙන් නොමිදෙන්නේ ය. සසර දුකින් නොමිදෙන්නේ යැයි කියමි.
2. තව ද බ්රාහ්මණය, ඇතැම් ශ්රමණයෙක් වේවා, බ්රාහ්මණයෙක් වේවා, මනාකොට බ්රහ්මචාරී වෙමි යි ප්රතිඥා දෙන්නේ ය. හේ ස්ත්රියක සමඟ දෙදෙනා එක්වීමකට නොපැමිණෙයි. ස්ත්රියක් විසින් කරනු ලබන ඇඟ ඉලීම්, පිරිමැදීම්, නැහැවීම්, සම්බාහනය කිරීම් නොඉවසයි. එනමුදු ස්ත්රියක් සමඟ කවටකම් කරමින් සිනහසෙයි. ක්රීඩා කරයි. මහ හඬින් සිනහසෙයි. හේ එයින් ආශ්වාදය ලබයි. එයට කැමති වෙයි. එයින් සතුටට පත්වන්නේ ද වෙයි. බ්රාහ්මණය, මෙය ත් බ්රහ්මචාරී තැනැත්තාගේ කැඩී ගිය, සිදුරු ඇති, පැල්ලම් ඇති, කැලැල් ඇති බඹසර යි. බ්රාහ්මණය, මෙතෙමේ මෛථුන ධර්මය හා එක්වූයේ අපරිසිදු බඹසරෙහි හැසිරෙන්නේ ඉපදීමෙන්, ජරා මරණයෙන්, ශෝකයෙන්, වැළපීමෙන්, දුකින්, දොම්නසින්, සුසුම් හෙළීමෙන් නොමිදෙන්නේ ය. සසර දුකින් නොමිදෙන්නේ යැයි කියමි.
3. හේ ස්ත්රියක් සමඟ කවටකම් කරමින් නොම සිනහසෙයි. ක්රීඩා නොකරයි. මහ හඬින් නොම සිනහසෙයි. එනමුදු සිය ඇසින් ස්ත්රියකගේ ඇස දෙස නැවත නැවත බලයි. හොඳින් බලයි. හේ එයින් ආශ්වාදය ලබයි. එයට කැමති වෙයි. එයින් සතුටට පත්වන්නේ ද වෙයි. බ්රාහ්මණය, මෙය ත් බ්රහ්මචාරී තැනැත්තාගේ කැඩී ගිය, සිදුරු ඇති, පැල්ලම් ඇති, කැලැල් ඇති බඹසර යි. බ්රාහ්මණය, මෙතෙමේ මෛථුන ධර්මය හා එක්වූයේ අපරිසිදු බඹසරෙහි හැසිරෙන්නේ ඉපදීමෙන්, ජරා මරණයෙන්, ශෝකයෙන්, වැළපීමෙන්, දුකින්, දොම්නසින්, සුසුම් හෙළීමෙන් නොමිදෙන්නේ ය. සසර දුකින් නොමිදෙන්නේ යැයි කියමි.
4. හේ සිය ඇසින් ස්ත්රියකගේ ඇස දෙස නැවත නැවත නොබලයි. හොඳින් නොබලයි. එනමුදු බිත්තියෙන් පිටත වේවා, ප්රාකාරයෙන් පිටත වේවා සිනහසෙන්නා වූ හෝ කතා බස් කරන්නා වූ හෝ ගයන්නා වූ හෝ හඬන්නා වූ හෝ ස්ත්රියකගේ හඬ අසයි. හේ එයින් ආශ්වාදය ලබයි. එයට කැමති වෙයි. එයින් සතුටට පත්වන්නේ ද වෙයි. බ්රාහ්මණය, මෙය ත් බ්රහ්මචාරී තැනැත්තාගේ කැඩී ගිය, සිදුරු ඇති, පැල්ලම් ඇති, කැලැල් ඇති බඹසර යි. බ්රාහ්මණය, මෙතෙමේ මෛථුන ධර්මය හා එක්වූයේ අපරිසිදු බඹසරෙහි හැසිරෙන්නේ ඉපදීමෙන්, ජරා මරණයෙන්, ශෝකයෙන්, වැළපීමෙන්, දුකින්, දොම්නසින්, සුසුම් හෙළීමෙන් නොමිදෙන්නේ ය. සසර දුකින් නොමිදෙන්නේ යැයි කියමි.
5. හේ බිත්තියෙන් පිටත වේවා, ප්රාකාරයෙන් පිටත වේවා සිනහසෙන්නා වූ හෝ කතා බස් කරන්නා වූ හෝ ගයන්නා වූ හෝ හඬන්නා වූ හෝ ස්ත්රියකගේ හඬ නොඅසයි. එනමුදු හේ බ්රහ්මචාරී වීමට කලින් යම් ස්ත්රියක් සමඟ කතා කළ, දෙඩූ, ක්රීඩා කළ යමක් ඇද්ද, එය සිහි කරයි. හේ එයින් ආශ්වාදය ලබයි. එයට කැමති වෙයි. එයින් සතුටට පත්වන්නේ ද වෙයි. බ්රාහ්මණය, මෙය ත් බ්රහ්මචාරී තැනැත්තාගේ කැඩී ගිය, සිදුරු ඇති, පැල්ලම් ඇති, කැලැල් ඇති බඹසර යි. බ්රාහ්මණය, මෙතෙමේ මෛථුන ධර්මය හා එක්වූයේ අපරිසිදු බඹසරෙහි හැසිරෙන්නේ ඉපදීමෙන්, ජරා මරණයෙන්, ශෝකයෙන්, වැළපීමෙන්, දුකින්, දොම්නසින්, සුසුම් හෙළීමෙන් නොමිදෙන්නේ ය. සසර දුකින් නොමිදෙන්නේ යැයි කියමි.
6. හේ බ්රහ්මචාරී වීමට කලින් යම් ස්ත්රියක් සමඟ කතා කළ, දෙඩූ, ක්රීඩා කළ යමක් ඇද්ද, එය සිහි නොකරයි. එනමුදු හේ පංච කාමගුණයන් පිරිවරාගෙන එයින් යුක්ත ව, එයින් සතුටු වෙමින් සිටින ගෘහපතියෙකු හෝ ගෘහපති පුත්රයෙකු හෝ දකියි. හේ එයින් ආශ්වාදය ලබයි. එයට කැමති වෙයි. එයින් සතුටට පත්වන්නේ ද වෙයි. බ්රාහ්මණය, මෙය ත් බ්රහ්මචාරී තැනැත්තාගේ කැඩී ගිය, සිදුරු ඇති, පැල්ලම් ඇති, කැලැල් ඇති බඹසර යි. බ්රාහ්මණය, මෙතෙමේ මෛථුන ධර්මය හා එක්වූයේ අපරිසිදු බඹසරෙහි හැසිරෙන්නේ ඉපදීමෙන්, ජරා මරණයෙන්, ශෝකයෙන්, වැළපීමෙන්, දුකින්, දොම්නසින්, සුසුම් හෙළීමෙන් නොමිදෙන්නේ ය. සසර දුකින් නොමිදෙන්නේ යැයි කියමි.
7. හේ පංච කාමගුණයන් පිරිවරාගෙන එයින් යුක්ත ව, එයින් සතුටු වෙමින් සිටින ගෘහපතියෙකු හෝ ගෘහපති පුත්රයෙකු හෝ නොදකියි. එනමුදු හේ කුමන හෝ දෙව්ලොවක ඉපදීමේ අපේක්ෂාවෙන් බඹසර වසයි. ‘මම මේ සීලයෙන් හෝ ව්රතයෙන් හෝ තපසින් හෝ බඹසරින් හෝ දෙවියෙක් හේ වන්නෙමි. අන්ය වූ දෙවියෙක් හෝ වන්නේමි’ යි. හේ එයින් ආශ්වාදය ලබයි. එයට කැමති වෙයි. එයින් සතුටට පත්වන්නේ ද වෙයි. එයින් සෑහීමකට පත් වෙයි. බ්රාහ්මණය, මෙය ත් බ්රහ්මචාරී තැනැත්තාගේ කැඩී ගිය, සිදුරු ඇති, පැල්ලම් ඇති, කැලැල් ඇති බඹසර යි. බ්රාහ්මණය, මෙතෙමේ මෛථුන ධර්මය හා එක්වූයේ අපරිසිදු බඹසරෙහි හැසිරෙන්නේ ඉපදීමෙන්, ජරා මරණයෙන්, ශෝකයෙන්, වැළපීමෙන්, දුකින්, දොම්නසින්, සුසුම් හෙළීමෙන් නොමිදෙන්නේ ය. සසර දුකින් නොමිදෙන්නේ යැයි කියමි.
බ්රාහ්මණය, මම යම්තාක් මේ සප්තවිධ මෛථූන සංයෝගයන්ගෙන් කවර හෝ දෙයක් කවර හෝ මෛථුන සංයෝගයක් තමා තුළ ප්රහීණ නොවී ඇති බව දුටුවෙම් ද, බ්රාහ්මණය, ඒ තාක් කල් මම දෙවියන් සහිත, බඹුන් සහිත, මරුන් සහිත, ශ්රමණ බ්රාහ්මණයන් සහිත දෙව් මිනිස් ප්රජාව සහිත ලෝකයෙහි අනුත්තර වූ සම්මා සම්බෝධිය අවබෝධ කළ බවට ප්රතිඥා නොදුන්නෙමි.
බ්රාහ්මණය, මම යම් කලෙක මේ සප්තවිධ මෛථූන සංයෝගයන්ගෙන් කවර හෝ දෙයක් කවර හෝ මෛථුන සංයෝගයක් තමා තුළ ප්රහීණ නොවී ඇති බව නුදුටුවෙම් ද, බ්රාහ්මණය, එකල්හී මම දෙවියන් සහිත, බඹුන් සහිත, මරුන් සහිත, ශ්රමණ බ්රාහ්මණයන් සහිත දෙව් මිනිස් ප්රජාව සහිත ලෝකයෙහි අනුත්තර වූ සම්මා සම්බෝධිය අවබෝධ කළ බවට ප්රතිඥා දුන්නෙමි.
‘මාගේ චිත්ත විමුක්තිය නොසෙල්වී තිබෙයි. මෙය අවසාන ඉපදීම යි. දැන් යළි ඉපදීමක් නැත්තේ ය’ යි මා හට ඥාන දර්ශනය පහළ විය.”
මෙසේ වදාළ කල්හී ජාණුස්සෝණි බ්රාහ්මණයා භාග්යවතුන් වහන්සේට මෙය පැවසුවේ ය. ….(පෙ)…. භවත් ගෞතමයන් වහන්සේ අද පටන් දිවි ඇති තෙක් තෙරුවන් සරණ ගිය උපාසකයෙකු ලෙස මා පිළිගන්නා සේක්වා!
සාදු! සාදු!! සාදු!!!
සත්ත මේථුන සූත්රය නිමා විය.
ධර්මදානය උදෙසා පාලි සහ සිංහල අන්තර්ගතය උපුටා ගැනීම https://mahamevnawa.lk/sutta/an4_7-1-5-7/ වෙබ් පිටුවෙනි.
Ver.1.40 - Last Updated On 26-SEP-2020 At 03:14 P.M