133. බරණැස් නුවර දී ………………………….
ඒ දිනවල ආයුෂ්මත් සාරිපුත්තයන් වහන්සේත්, ආයුෂ්මත් මහාකොට්ඨිතයන් වහන්සේත් වැඩවාසය කළේ බරණැස ඉසිපතන මිගදාය නම් වූ වනසෙනසුනේ. එදා ආයුෂ්මත් සාරිපුත්තයන් වහන්සේ සවස් වරුවෙහි භාවනාවෙන් නැගිට ආයුෂ්මත් මහාකොට්ඨිතයන් වහන්සේ වැඩසිටිය තැනට පැමිණුනා. පැමිණිලා ආයුෂ්මත් මහාකොට්ඨිතයන් වහන්සේ සමග සතුටු වුණා. සතුටු විය යුතු පිළිසඳර කතාබහේ යෙදිලා එකත්පස්ව වැඩසිටියා. එකත්පස්ව වැඩසිටිය ආයුෂ්මත් සාරිපුත්තයන් වහන්සේ, ආයුෂ්මත් මහාකොට්ඨිතයන් වහන්සේගෙන් මෙකරුණ විමසුවා. “ප්රිය ආයුෂ්මත් කොට්ඨිතයෙනි, ‘අවිද්යාව, අවිද්යාව’ කියල කියනවා. ප්රිය ආයුෂ්මත් කොට්ඨිතයෙනි, අවිද්යාව කියල කියන්නේ මොකක්ද? කෙනෙක් අවිද්යාව තුළට පැමිණෙන්නේ කවර කරුණු මතද?”
“ප්රිය ආයුෂ්මතුනි, මෙකරුණෙහිලා අශ්රැතවත් පෘථග්ජනයා රූපයේ ආශ්වාදයත්, ආදීනවයත්, නිස්සරණයත්, ගැන ඒ වූ ආකාරයෙන් ම දන්නේ නෑ. වේදනාවේ …. (පෙ) …. සඤ්ඤාවේ …. (පෙ) …. සංස්කාරවල …. (පෙ) …. විඤ්ඤාණයේ ආශ්වාදයත්, ආදීනවයත්, නිස්සරණයත්, ගැන ඒ වූ ආකාරයෙන් ම දන්නේ නෑ. ප්රිය ආයුෂ්මතුනි, මේක තමයි අවිද්යාව කියල කියන්නේ. අවිද්යාව තුළට එන්නෙත් ඔච්චරකින් ම තමයි.”
මෙසේ වදාළ විට ආයුෂ්මත් සාරිපුත්තයන් වහන්සේ ආයුෂ්මත් මහාකොට්ඨිතයන්ගෙන් මෙකරුණ විමසුවා. “ප්රිය ආයුෂ්මත් කොට්ඨිතයෙනි, ‘විද්යාව, විද්යාව’ කියල කියනවා. ප්රිය ආයුෂ්මත් කොට්ඨිතයෙනි, විද්යාව කියල කියන්නේ මොකක්ද? කෙනෙක් විද්යාව තුළට පැමිණෙන්නේ කවර කරුණු මතද?”
“ප්රිය ආයුෂ්මතුනි, මෙකරුණෙහිලා ශ්රැතවත් ආර්ය ශ්රාවකයා රූපයේ ආශ්වාදයත්, ආදීනවයත්, නිස්සරණයත්, ගැන ඒ වූ ආකාරයෙන් ම දන්නවා. වේදනාවේ …. (පෙ) …. සඤ්ඤාවේ …. (පෙ) …. සංස්කාරවල …. (පෙ) …. විඤ්ඤාණයේ ආශ්වාදයත්, ආදීනවයත්, නිස්සරණයත්, ගැන ඒ වූ ආකාරයෙන් ම දන්නවා. ප්රිය ආයුෂ්මතුනි, මේක තමයි විද්යාව කියල කියන්නේ. විද්යාව තුළට එන්නෙත් ඔච්චරකින් ම තමයි.”
සාදු! සාදු!! සාදු!!!
කොට්ඨිත සූත්රය නිමා විය.
ධර්මදානය උදෙසා පාලි සහ සිංහල අන්තර්ගතය උපුටා ගැනීම https://mahamevnawa.lk/sutta/sn3_1-3-3-8/ වෙබ් පිටුවෙනි.
Ver.1.40 - Last Updated On 26-SEP-2020 At 03:14 P.M