අංගුත්තර නිකාය

තික නිපාතෝ

3.2.1.5.

5. අථ ඛෝ ජාණුස්සෝණි බ්‍රාහ්මණෝ යේන භගවා තේනුපසංකමි ….(පෙ)…. ඒකමන්තං නිසින්නෝ ඛෝ ජාණුස්සෝණි බ්‍රාහ්මණෝ භගවන්තං ඒතදවෝච: “ ‘සන්දිට්ඨිකං නිබ්බාණං, සන්දිට්ඨිකං නිබ්බාණන්’ති භෝ ගෝතම, වුච්චති. කිත්තාවතා නු ඛෝ භෝ ගෝතම, සන්දිට්ඨිකං නිබ්බාණං හෝති අකාලිකං ඒහිපස්සිකං ඕපනයිකං පච්චත්තං වේදිතබ්බං විඤ්ඤූහීති?”

05. එකල්හි ජානුස්සෝණි බ්‍රාහ්මණයා භාග්‍යවතුන් වහන්සේ වෙත පැමිණුනා. ….(පෙ)…. එකත්පස්ව වාඩිවුන ජානුස්සෝණි බ්‍රාහ්මණයා භාග්‍යවතුන් වහන්සේට මෙකරුණ පැවසුවා. “භවත් ගෞතමයන් වහන්ස, ඒ අමා නිවන මේ ජීවිතයේදීම අවබෝධ කළ හැකි දෙයක්. ඒ අමා නිවන මේ ජීවිතයේදීම අවබෝධ කළ හැකි දෙයක් කියල කියනවා. භවත් ගෞතමයන් වහන්ස, ඒ අමා නිවන මේ ජීවිතයේදීම අවබෝධ හැකි වන්නේ, අකාලික වන්නේ, ඇවිත් බලන්නැයි කිව හැකි වන්නේ, තමා තුළට පමුණුවාගත හැකි වන්නේ, නැණවතුන් විසින් වෙන් වෙන්ව ප්‍රත්‍යක්ෂ කරගත යුතු වන්නේ කවර කරුණු මතද?”

රත්තෝ ඛෝ බ්‍රාහ්මණ, රාගේන අභිභූතෝ පරියාදින්නචිත්තෝ අත්තව්‍යාබාධායපි චේතේති, පරව්‍යාබාධායපි චේතේති, උභයව්‍යාබාධායපි චේතේති, චේතසිකම්පි දුක්ඛං දෝමනස්සං පටිසංවේදේති. රාගේ පහීණේ නේවත්තව්‍යාබාධායපි චේතේති, න පරව්‍යාබාධායපි චේතේති, න උභයව්‍යාබාධායපි චේතේති, න චේතසිකම්පි දුක්ඛං දෝමනස්සං පටිසංවේදේති. ඒවං ඛෝ බ්‍රාහ්මණ, සන්දිට්ඨිකං නිබ්බාණං හෝති.

පින්වත් බ්‍රාහ්මණය, රාගයෙන් ඇලී ගිය, රාගයෙන් යටපත් කරන ලද, රාගයෙන් පෙරලී ගිය සිත් ඇති කෙනා තමාට පීඩා පිණිසත් සිතනවා. අනුන්ට පීඩා පිණිසත් සිතනවා. දෙපැත්තටම පීඩා පිණිසත් සිතනවා. මානසිකව දුක් දොම්නස් විඳවනවා. නමුත් රාගය ප්‍රහාණය වී ගිය විට තමාට පීඩා පිණිස සිතන්නේ නෑ. අනුන්ට පීඩා පිණිස සිතන්නේ නෑ. දෙපැත්තටම පීඩා පිණිස සිතන්නේ නෑ. මානසික දුක් දොම්නස් විඳවන්නෙත් නෑ. පින්වත් බ්‍රාහ්මණය ඔය අයුරිනුයි ඒ අමා නිවන මේ ජීවිතයේදීම අවබෝධ කළ හැකි වන්නේ.

දුට්ඨෝ ඛෝ බ්‍රාහ්මණ ….(පෙ)…. මූළ්හෝ ඛෝ බ්‍රාහ්මණ, මෝහේන අභිභූතෝ පරියාදින්නචිත්තෝ අත්තව්‍යාබාධායපි චේතේති, පරව්‍යාබාධායපි චේතේති, උභයව්‍යාබාධායපි චේතේති, චේතසිකම්පි දුක්ඛං දෝමනස්සං පටිසංවේදේති. මෝහේ පහීණේ නේවත්තව්‍යාබාධායපි චේතේති, න පරව්‍යාබාධායපි චේතේති, න උභයව්‍යාබාධායපි චේතේති, න චේතසිකං දුක්ඛං දෝමනස්සං පටිසංවේදේති. ඒවං ඛෝ බ්‍රාහ්මණ, සන්දිට්ඨිකං නිබ්බාණං හෝති.

පින්වත් බ්‍රාහ්මණය, ද්වේෂයෙන් දුෂ්ඨ වී ගිය ….(පෙ)…. පින්වත් බ්‍රාහ්මණය, මෝහයෙන් මුළා වී ගිය, මෝහයෙන් යටපත් කරන ලද, මෝහයෙන් පෙරලී ගිය සිත් ඇති කෙනා තමාට පීඩා පිණිසත් සිතනවා. අනුන්ට පීඩා පිණිසත් සිතනවා. දෙපැත්තටම පීඩා පිණිසත් සිතනවා. මානසිකව දුක් දොම්නස් විඳවනවා. නමුත් මෝහය ප්‍රහාණය වී ගිය විට තමාට පීඩා පිණිස සිතන්නේ නෑ. අනුන්ට පීඩා පිණිස සිතන්නේ නෑ. දෙපැත්තටම පීඩා පිණිස සිතන්නේ නෑ. මානසික දුක් දොම්නස් විඳවන්නෙත් නෑ. පින්වත් බ්‍රාහ්මණය ඔය අයුරිනුයි ඒ අමා නිවන මේ ජීවිතයේදීම අවබෝධ කළ හැකි වන්නේ.

යතෝ ච ඛෝ අයං බ්‍රාහ්මණ, අනවසේසං රාගක්ඛයං පටිසංවේදේති, අනවසේසං දෝසක්ඛයං පටිසංවේදේති, අනවසේසං මෝහක්ඛයං පටිසංවේදේති. ඒවං ඛෝ බ්‍රාහ්මණ, සන්දිට්ඨිකං නිබ්බාණං හෝති අකාලිකං ඒහිපස්සිකං ඕපනයිකං පච්චත්තං වේදිතබ්බං විඤ්ඤූහීති.

පින්වත් බ්‍රාහ්ණය, යම් කලෙක මේ භික්ෂුව ඉතිරි නැතුවම රාගය ක්ෂය වූ බවට ප්‍රත්‍යක්ෂ කරගන්නවා නම්, ඉතිරි නැතුවම ද්වේෂය ක්ෂය වූ බවට ප්‍රත්‍යක්ෂ කරගන්නවා නම්, ඉතිරි නැතුවම මෝහය ක්ෂය වූ බවට ප්‍රත්‍යක්ෂ කරගන්නවා නම්, පින්වත් බ්‍රාහ්මණය, ඔන්න ඔය අයුරිනුයි ඒ අමා නිවන මේ ජීවිතයේදීම අවබෝධ කළ හැකිවන්නේ. අකාලික වන්නේ. ඇවිත් බලන්නැයි කිව හැකි වන්නේ. තමා තුළට පමුණුවාගත හැකි වන්නේ. නැණවතුන් විසින් වෙන් වෙන් වශයෙන් ප්‍රත්‍යක්ෂ කරගත යුතු වන්නේ.

අභික්කන්තං භෝ ගෝතම ….(පෙ)…. උපාසකං මං භවං ගෝතමෝ ධාරේතු අජ්ජතග්ගේ පාණුපේතං සරණං ගතන්ති.

භවත් ගෞතමයන් වහන්ස, ඉතා මනහරයි. ….(පෙ)…. භවත් ගෞතමයන් වහන්ස, මා අද පටන් තෙරුවන් සරණ ගිය උපාසකයෙකු වශයෙන් පිළිගෙන වදාරණ සේක්වා!

සාදු! සාදු!! සාදු!!!

ධර්මදානය උදෙසා පාලි සහ සිංහල අන්තර්ගතය උපුටා ගැනීම https://mahamevnawa.lk/sutta/an1_3-2-1-5/ වෙබ් පිටුවෙනි.
Ver.1.40 - Last Updated On 26-SEP-2020 At 03:14 P.M